31 Ağustos 2010 Salı

FİNCANDA KEK

     BU TARİFİ SİHİRLİ TATLARDAKİ BLOG ARKADAŞIMDA GÖRDÜM. ÇOK BEĞENDİM VE YAPMAYA KARAR VERDİM.ASLINDA ANNEME YEMEĞE GİDERKEN YAPMAK İSTEMİŞTİM AMA KISMET OLMADI.NİHAYET SONUNDA YAPABİLDİM.BEN ÇOK BEĞENDİM SİZLEREDE TAVSİYE EDRİM.SEVGİLER.                  ORJİNAL KAYIT SİHİRLİ TATLAR
MALZEMELER :
1 YUMURTA
1 ÇAY BARDAĞI SÜT
1,5 ÇAY BARDAĞI ŞEKER
2 ÇAY BARDAĞIUN
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
1 PAKET KABARTMA TOZU
2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ

YAPILIŞI :
BÜTÜN MALZEME BİR KABIN İÇERİSİNDE İYİCE KARŞTIRILIR VEYAĞLANMIŞ FİNCANLARIN YARISINA KADAR MALZEME PAYLAŞTIRILIR.FİNCANLAR TENCEREYE DİZİLEREK FİNCANLARIN YARISINA KADAR ILIK SU DOLDURULUR.SU KAYNAYANA KADAR TENCERENİN AĞZI AÇIK KALIR.SU KAYNAMAYA BAŞLAYINCA ORTA ATEŞTE TENCERENİN AĞZINA BİR BEZ ÖRTÜLÜR VE KAPAĞI SIKICA KAPATILARAK 20 DK PİŞİRİLİR.KEK PİŞTİKTEN SONRA 15 DK DAHA KAPAĞI AÇILMADAN DİNLENDİRİLİR. VE DAHA SONRA KEKLER FİNCANDAN ÇIKARILRAK TERS ÇEVRİLİR. AFİYET OLSUN.
                                                       BUDA OĞLUM KEKİ YERKEN
                                                    BURDADA KEK ALIRKEN
BUDA SON FOTOĞRAFIM

15 yorum:

NzlGl dedi ki...

Bir zamanlar bloglarda çok yapılıyordu sevgili gülcan , gerçekten çok şirin oluyorlar. Ellerine sağlık, oğluna da maaşallah ne güzel yiyiyor:))))

sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

canımm bende değişik bir uygulama yapacağım bu keklerde hadi bakalım hayırlısı..
ellerine sağlık..

anneanneninemekleri dedi ki...

Bende epeydir denemek istiyorum,ramazandan sonra inşallah.Oğlun da çok tatlı maşallah.

mine dedi ki...

ne zamandır istiyorum fincanda kek yapmayı bayrama kalacak galiba oysa ne kadar basit
çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık şekerim

Unknown dedi ki...

Gülbeşekerim ellerine sağlık kekler
harika görünüyor.Paşam bayılmış bak
sana afiyet şeker olsun.Kocaman öpü
yorum...

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık denemek istiyorum ama fincandan çıkmaz diye korkuyorum.Paşanın keyfi yerinde Allah bozmasın.Sevgiler bıraktım:)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nefis olmuş canım ellerine sağlık:)begenmene sevındım.sevgiler

fuat gencal dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar. Kaldımı hiç bir tane istiyorum. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

orece dedi ki...

ellerine sağlık ben bi türlü beceremedim senin keklerin ne güzel olmuş...afiyet olsun oğluşa...

fuat gencal dedi ki...

Bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecenizi tebrik eder Allah'tan hayırlara vesile olmasını niyaz ederim.

Saygılarımla. Fuat Gencal

pelince dedi ki...

Oğluşuna afiyet olsun,elien sağlık..

Hayırlı Kandiller diliyorum..

Avrupa'da yasam dedi ki...

AAA BIR YASIMA GIRDIM KIZ BENI YASLANDIRACAKSINIZ BU GIDISLE.fincanda kek müthis bir bulus.hemen deneyecegim.Ne zamandir blogunu söyle iyice bir gezeyim diyordum.kismet olmamisti.Hadi ben biraz dolasayim blogunda byyy.sevgiler canim

cafemis dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,talip olmak için 1 sene geç kalmışım,üzüldüm,etkinliğim var,bu tarifini not aldım gidiyorum,etkinliğimde beni yalnız bırakmazsan yine,çok mutlu olurum,hayırlı ramazanlar,sevgiler
http://cafemis.com

Adsız dedi ki...

çok pratik bir kek arkanızı döndüğünüz anda kalmıyor. puf puf ben tahin pekmezli yapıyorum yemeye doyamıyoruz